Magna Mater
doświadczenie VR_6dof, obiekty, ceramika
dyplom magisterski 2023, wystawa Reality Bender, WOK
Interaktywne doświadczenie w rzeczywistości wirtualnej, z sześcioma stopniami swobody. Prowadzi immersantki_tów przez rytuał przejścia, w którym sugerowana sytuacja odwołuje się do instynktownych czynników. Przynoszą one komfort, w opozycji do współczesności, która dąży do deprawacji zmysłów. Snując fantazje o pojednaniu z żywiołami oraz zwróceniu ku matce naturze, spaja odbiorcę z elementami naturalnymi. Kwestionując obowiązujące normy, przestrzeń wirtualna staje się polem wyzwolenia, pozwalając nam wyjść poza ograniczenia fizycznej cielesności, przekraczając narzucone genderowe normy.
performerzy: Robert Bigus, Weronika Kocewiak, Kamil Kucharzewski, Agnieszka Słowikowska
muzyka: Szymon Weiss
3D i Zdarzenia Wirtualne II, dr hab. Jakub Wróblewski prof. ASP, mgr Andrei Isakov, Sebastian Sebulec

Obiekty przeniesione stanowią osobistą interpretację, będącą połączeniem różnych doświadczeń związanych z pracą nad tym projektem. Przywołują skojarzenie z nieokreślonymi artefaktami przeszłości – przedmiotami łączącymi w sobie znaczeniowość dawnych narzędzi rytualnych, ale też instrumentów współczesności, takich jak kontrolery. Skala obiektów jest zaprojektowana tak, żeby idealnie wpasowywały się w dłoń, mając na celu pobudzenie pamięci ciała.
Pracownia Przestrzeni Audiowizualnej, dr Łukasz Kosela

fot: Rafał Kruszka