Zapraszamy na PANELE / WARSZTATY / WYKŁADY ONLINE w ramach programu:

Horyzonty zdarzeń wirtualnych.
Prognozy rozwoju nowych rzeczywistości cyfrowych

Współpraca Galerii Arsenał (Białystok) oraz Pracowni 3D i Zdarzenia Wirtualne II (na Wydziałe Sztuki Mediów ASP w Warszawie w Katedrze Przestrzeni Wirtualnej).

„Horyzonty zdarzeń wirtualnych” to otwarte spotkania online poświęcone zagadnieniom rzeczywistości wirtualnej, prognozom i kierunkom rozwoju nowych doświadczeń cyfrowych oraz estetyki i interakcji w projektach immersyjnych. Przedstawiane w trakcie spotkań rozwiązania praktyczne poszerzone zostaną o wystąpienia tematyczne związane z przestrzenią wirtualną, projektami z pogranicza sztuk wizualnych i nauki oraz realizacjami audialnymi. Do udziału zaprosiliśmy badaczki i badaczy percepcji, artystki i artystów wykorzystujących w swoich praktykach przestrzeń VR oraz silniki gameingowe, reżyserki i reżyserów pracujących z doświadczeniami czynnie angażującymi publiczność oraz producentki i producentów najnowocześniejszych treści cyfrowych. W ramach seminariów odbędą się również warsztaty budowy projektów immersyjnych. Są wstępem do prezentacji projektów artystycznych Pracowni 3D i Zdarzeń Wirtualnych II w 2021 roku w „przestrzeni” Galerii Arsenał w Białymstoku.
Współpraca ze strony Galerii: Małgorzata Kopciewska, Gabriela Owdziej, Aleksander Sakowicz, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Justyna Zieniuk
Współpraca ze strony Katedry Przestrzeni Wirtualnej / Wydziału Sztuki Mediów / ASP w Warszawie: dr hab. Jakub Wróblewski, mgr Andrei Isakov
Identyfikacja wizualna: Renata Motyka

Transmisje odbędą się na profilu FB Galerii. W wydarzeniu można uczestniczyć również poprzez platformę ZOOM, obowiązują zapisy pod adresem: m.kopciewska@galeria-arsenal.pl
(zgłoszenia przyjmujemy do dnia poprzedzającego wydarzenie lub do wyczerpania miejsc)

Harmonogram:

13.11 (piątek) godz. 10
Zdarzenia Wirtualne | wykład inauguracyjny Jakuba Wróblewskiego – tendencje i kierunki budowy imersyjnych projektów artystycznych – case study

16.11 (poniedziałek) godz. 10
WYKŁAD Wojciecha Markowskiego
/Produkcja doświadczeń XR – awangarda vs.działania komercyjne – przewodnik po rynku rzeczywistości cyfrowych/

17.11 (wtorek) godz. 10
WYKŁAD Przemysława Danowskiego
/Wirtualna przestrzeń dźwięku – tendencje i kierunki w działaniach interaktywnych, dokumentalnych i performatywnych/

18.11 (środa) godz. 13
PANEL uczestnicy: Paweł Gwiaździński, Grzegorz Pochwatko; moderacja: Jakub Wróblewski
/Percepcja w projektach XR: problem zmysłów, iluzji i badania cyfrowych rzeczywistości/

20.11 (piątek) godz. 10
PANEL uczestnicy: Przemysław Danowki, Weronika Lewandowska, Marcin Łunkiewicz; moderacja Jakub Wróblewski
/Przyszłość XR: nowe formy odczuwania/

25.11 (środa) godz. 10
PANEL uczestnicy: Marcin Kosakowski, Mateusz Kowalczyk, Marta Navrot, Marcin Pazera, Josef Pilát, Sebastian Sebulec, Anastasiia Vorobiova, Jagoda Wójtowicz; moderacja: Jakub Wróblewski,
/Nowa fala XR / VR. Debata z najmłodzszym pokoleniem twórczyń i twórców projektów immersyjnych/

27.11 (piątek) godz. 10
PANEL uczestnicy: Jakub Lech, Paweł Łaźniak, Paweł Ruszlewski; moderacja: Jakub Wróblewski,
/Osiąganie poziomów immersji | real vs virtual | rola przestrzeni w budowaniu nowych rzeczywistości cyfrowych/

30.11 (poniedziałek) godz. 10
PANEL uczestnicy: Sandra Frydrysiak, Krzysztof Garbaczewski; moderacja, Jakub Wróblewski
/Percepcja w projektach XR: problem zmysłów, iluzji i badania cyfrowych rzeczywistości/

1.12 (wtorek) godz. 10
WYKŁAD Matyldy Szewczyk
/Prehistorie VR. Kino, literatura, sztuka/

4-6.12 (piątek-niedziela), godz. 17-19
WARSZTATY prowadzący:Andrei Isakov
/Unreal Engine 4/
______