Instalacja VR
HTC Vive, obiekt, skany 3D + audio / found footage
Aneks do dyplomu zrealizowany na studiach niestacjonarnych na Wydziale Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Projekt pod tytułem „Crash” jest formą interaktywnej instalacji. W skład doświadczenia wchodzi obiekt pod postacią rozbitego samochodu marki Ford w skali 1:1, autorskie dźwięki oraz zeskanowany model wyżej wymienionego samochodu. Poszerzenie doświadczenia zachodzi w momencie założenia gogli VR. Model obiektu będący rzeczywistej skali, jest fuzją form zarówno bezpośrednio wyżej opisanego samochodu jak i inspirowany równolegle, opisem wypadku z rozdziału „Kraksa” książki „Symulacje i Symulakry” Jean Baudillard, rzeźbami Charles Ray oraz kolorystycznie nawiązujący do zwęglonego pojazdu jak i lateksowej materii rodem z filmów erotycznych. Interakcja ma charakter dwustronny, dźwięki aktywują się w predefiniowanych miejscach w zależności od położenia widza wobec samochodu. Ścieżki dźwiękowe składają się z pięciu zapętlonych kompozycji, będących dynamiczną fuzją ludzkich jęków i krzyków z filmów pornograficznych oraz dźwięków wypadków samochodowych. Powłoka renderu nie jest płaską ciemną plamą lecz wizualnie ma charakter parafrazy jedności maszyny i człowieka, a organiczność blachy samochodu uwidacznia się w jej delikatnych, fizjologicznych odruchach przypominających powolne spazmatyczne ruchy dogorywającego spalonego organicznego ciała.