Vaporware | Mateusz Hołysz
Mateusz Hołysz
1%, 2025
reaktywna instalacja przestrzenna
Zgłębiam potrzeby i napięcia kreowane przez cyfrowy świat interfejsów. Postępująca gamifikacja przyzwyczaja nas do poszukiwania wizualnej reprezentacji naszych postępów. Ta sama czynność wzbudza w nas więcej emocji, gdy widzimy graficzny ekwiwalent jej stopniowej realizacji, stymulujący nasze wyobrażenie, ile danej czynności wykonaliśmy. Moment pełnego naładowania paska sprawia, że odczuwamy szczęście, ulgę. To katarktyczne doświadczenie to jednak tylko iluzja. Emocje które odczuwamy są prawdziwe jednak budowane są na sfabrykowanym napięciu. Jesteśmy przyzwyczajeni, by je odczuwać.
Struktura instalacji: Kamera Kinect, dzięki wbudowanemu czujnikowi odległości, mierzy dystans od osoby stojącej przed instalacją. Ta informacja przetwarzana jest na responsywny pasek postępu.